Skip to main content

Oficjalne rozmowy, a szczególnie te, które będą odbywały się w sferze biznesowej, powinny być prowadzone wg odpowiedniej etykiety. Oznaczać to będzie również zastosowanie właściwego ubrania. W jaki sposób więc się ubrać, aby rozmowa z kontrahentem się udała i abyśmy zrobiliby wrażenie? Od tego jak się zbierzemy i czy nie popełnimy stylistycznego błędu zależeć może przyszłość nasza lub nawet naszych przełożonych. Przede wszystkim trzeba dopasować kreację adekwatnie do rodzaju relacji biznesowych, jakie nas łączą z rozmówcą.

Rozmowa ze znajomym partnerem biznesowym

Sprawę mamy nieco ułatwioną, jeżeli nie będzie to rozmowa z kontrahentem, którego doskonale znamy. Wówczas możemy się ubrać trochę swobodniej, choć należy pamiętać, że nie może to być zwykły ubiór casualowy, ponieważ najczęściej są to okoliczności, gdy po spotkaniu musimy wracać do firmy, a tam przecież do końca dnia będzie nas obowiązywać konkretny dress code. Tak więc możemy sobie tu pozwolić na jakiś elegancki sweterek, który ma neutralny kolor oraz spodnie od garnituru. Do tego najlepiej założyć pantofle na obcasie niskim. Nie trzeba też unikać dżinsów, ale z pewnymi wyjątkami. Powinny to być ciemne i klasyczne bez żadnych ozdób i przetarć. Najlepiej sprawdzą się granatowe albo czarne.

Spotkanie z ważnym kontrahentem

Bardziej wymagającej stylizacji będzie od nas oczekiwać sytuacja, gdy spotykamy się z kontrahentem, którego nie znamy. W takich okolicznościach rozmowa jest typowo formalna i taki również ma być strój. Pamiętajmy, że wówczas ubierając się, reprezentujemy również naszego pracodawcę. W takich okolicznościach nie ma mowy o luźnym ubiorze. Na żadne rozluźnienia nie ma miejsca, chyba że będą delikatne i symboliczne w postaci na przykład kolorowej apaszki albo trochę większych kolczyków. Cała kreacja musi być stonowana, co podkreśli nasz profesjonalizm. Najlepsze kolory to niebieski i granatowy, a dobrze sprawdzi się żakiet. Zakazane są obcisłe bluzki z dużym dekoltem. Powinny być skromne. Zawsze sprawdzi się klasyczny biurowy kostium albo elegancka garsonka.